Beskrivelse Som Finance manager får du det daglige ansvar for virksomhedens danske økonomifunktion, der er en del af en nordisk finansorganisation. Det daglige bogholderi varetages i virksomhedens shared service center i Polen, hvorfor dit fokus vil være på de tungere regnskabs- og økonomistyringsopgaver, men der vil også forekomme operationelle opgaver. Du bliver en del af det danske ledelsesteam, som du vil supportere med analyser, rapporter og andet beslutningsmateriale i forhold til den danske forretning, herunder økonomiske mål og strategier. Dine opgaver er bl.a.:
Arbejdsopgaver • Rapportering • Budgetter og budgetopfølgning • Cost controlling • Finans • Momsafregning og indberetninger til offentlige myndigheder • Intern revision • Årsafslutning • Kontakt med shared service center • Kontakt med revision • Ansvarlig for forsikringer, biler mv. • Deltagelse i projekter • Ad-hoc
Om virksomheden Der er her tale om en veletableret salgs- og servicevirksomhed, der er en del af en stor tysk koncern med mere end 20.000 medarbejdere på verdensplan. Det danske selskab er beliggende i Glostrup og beskæftiger ca. 200 medarbejdere, der arbejder i et uformelt miljø med fokus på at kunne levere den bedste kvalitet til kunderne. Selskabet i Danmark er en del af en nordisk organisation med en samlet nordisk ledelse. Fra virksomhedens side lægges der vægt på gode personaleforhold og tilbyder bl.a. pensionsordning, sundhedsforsikring og kantineordning.
Personlige kompetencer Som person er du samarbejdsorienteret og god til at kommunikere både internt i afdelingen og ud i organisationen. Du er praktisk i din tilgang til opgaverne og kan tage hånd om både små som store opgaver. Du trives med at have en bred palette af opgaver, som spænder fra operationelle til mere strategiske opgaver. Du er kvalitetsbevidst og formår via en struktureret og analytisk tilgang at håndtere opgaver i en international virksomhed, hvor der er krav til deadlines og kvalitet. Sidst, men ikke mindst, er du nytænkende og udviklingsorienteret, men samtidig med en god forståelse for de allerede eksisterende processer og retningslinjer.
IT-kompetencer Du har gerne erfaring med SAP
Erfaring & uddannelse HD-R, cand.merc. eller tilsvarende. Derudover har du flere års erfaring fra en lignende stilling.
Sprog Engelsk i skrift og tale
Kontaktpersoner Søren B. Christiansen
Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.
Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection |